ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

onsdag 3. desember 2008

En hyllest til norske blomsterdekoratører

Ja nå er begravelse overstått. Nydelig, og trist. Men samtidig godt å se så mange mennesker som brydde seg om Pappa.
I slike anledninger er det mye å si. Men jeg vil ikke utlevere noe mer om det her.
Men en ting jeg hadde lyst til å si:
Norske blomsterdekoratører, er virkelig flinke!! En takk til alle dem.
Det var en overflod av blomster der. Buketter , kranser og oppsatser. Og jeg var imponert over forskjellen på dem alle. Kreativitet, følsomhet for farge og form er utsøkt. Her kan man se at det er proffe folk som har utført arbeidet. Den ene var vakrere enn den andre.

De får kanskje ikke den oppmerksomheten de burde ha i slike anledninger, så jeg velger her å utrykke en stor takk til alle de som har dette yrket.

Jeg har selv et lite kurs i blomsterdekorasjon, som vi fikk når jeg utdannet meg som dekoratør. Og jeg må inrømme at jeg ikke skjønte bæret. Ikke kan jeg kutte stilker mot meg, og ikke kan jeg sette sammen buketter slik at stilkene kommer riktig vei. Har prøvd.. belive me!

Men dette er en kunst, og det burde vert mer fokus på hvem som har laget dekorasjonene som vi ofte finner overalt på diverse anledninger. Uten at vi kanskje tenker på menneskene bak, som burde få en hyllest.

ooo000ooo

Ellers en liten drivhusstatus.
Stakkars drivhuset mitt har vert overlatt til seg selv i over èn uke. Kanskje mer. I de siste dagene har det vert ganske kaldt. -4 grader ute nå. Og her ved kysten blir det ganske kaldt ja.
Men til min overraskelse, gikk ovnen trutt der inne. Det har ikke vert under +5 grader!! Hurra!
Mimosaen slet. Bladene var helt tørre. Men jeg mistenker mer tørke enn kulde her. Håper den klarer seg.

Pelargoniumsstiklingene levde og struttet alle sammen. Vel, èn har gått dukken. Men det må man regne med. De roter seg tydeligvis uten 20 varmegrader hele dagen ja.

Fuchsiastiklingene også. De vokser som bare det. Så gøy!!! Er jeg heldig, blir det 4 stk av Annabelle.

Så nå har de alle fått litt vann, og ser ut til å være fornøyde. Så det er bra.

I morgen tidlig reiser jeg til Stavanger i møte for jobben. Gleder meg til å komme litt bort ja. Og det blir utrolig spennende å se kontorene der borte, og hva de driver med.

Så skal jeg overnatte hos min søster, og får da hilse på Kongen og Keiseren.. dvs Teddy og Chriss. Blir det tid, så kommer lommeboken til å slanke seg på IKEA også.

Ellea.. jepp, tar med hyller til deg. Send melding om hvilke du vil ha.

Et lite bilde fra varmere tider.


Blogglisten

4 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

Jeg har tenkt masse på deg i dag Charlotte.

Du sier stakkars ditt drivhus....stakkers mitt sier nå jeg. Jeg har problemer med strømmen, det er et eller annet som gjør at sikringen går stadig vekk. Da jeg kom hjem fra Hovden var den gått igjen og det var -2,9 grader der ute:-( Jeg får håpe alle plantene overlever og at jeg finner ut hva det er.......

Dersom du har plass vil jeg gjerne ha 4 av de hyllene som du og jeg allerede har. Har du råd til å legge ut eller skal jeg komme bortom deg med penger før du reiser?

Anonym sa...

Sono arrivata da Roma un paio di giorni fa, e non ho letto il suo blogg fino ad ora. Sono molto dispiaciuta per la morte di tuo papà e ti porgo le mie più sentite condoglianze. Non dimentica mai che lui sarà nel tuo cuore per sempre. Se ci fosse qualcosa... chiamami! (Anch'io ho perso il mio papà.) Un abbraccione, AG

Bjørg 47 sa...

Vi er nok mange som tenker på deg i disse dager. Så bra at du virkelig la merke til blomsterdekorasjonene i en slik stund. Så ble det en enda bedre avskjed. Kos deg i Stavanger.

Unknown sa...

Ellea, I fiks! Hvis jeg kommer meg ut fra jobb tidlig nok her. Men de stenger jo kl 22.

AnneG: Madonna!!! Un italiano perfetto. Minchia!!

Bjørg: Takk takk.

Related Posts with Thumbnails