ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

fredag 2. januar 2009

Ribbeupdate

Nja... Rema1000 familieribbe, helt grei. Mye tørrere enn snobberibbe. Men helt grei for sånn ellers utenom julaften. Vel verd pengene vil jeg si.

Minus var kanskje at den ikke var rutet fra før. Ikke så lett hvis du ikke har kjempeskarp kniv, eller skalpell i hus. ( Ja, i mitt barndomshjem slang det engangsskalpeller og blodtrykksmålere overalt. Men dog, aldri plaster. Bare julegavene fra Pappa var teipet igjen med kirurgisk plaster he-he! )

Så hva bruker man da, hvis man ikke har skalpell eller noe? Jo, gartnerkniv. Helt suverent!
Blogglisten

7 kommentarer:

Ellen Walnum sa...

"Nød lærer naken kvinne å spinne":-)

Miamaria sa...

Ha ha ha ha! Det ser jeg for meg! Bra ribba var god, da. :)

Vivishagerom sa...

Det er jenta som har redskapen i orden. Tynn ribbe fra Rema er helt OK.

fru Sandeggen sa...

Joda, ethvert skarpt verktøy er mulig å bruke;) Her er prøvd alle varianter, tilogmed barberblad...

Det er noe eget med snobberibba. Den første ribba som ble laget i vårt hus var en slik, tykk, kjøttfull, saftig. Hmm... Men remaribba kan faktisk være helt fin, bare velg det rette stykket.

Guri, nå ble jeg sulten.

Anne på Moseplassen sa...

jeg har ørten tusen sånne tapetkniver jeg. De er geniale til å rute med.
Men er tynnribbe snobberibbe?

Unknown sa...

Anne: Snobberibbe er sånn dyrere ribbe fra slagter, enn den man kjøper på supermarkedet. He-he.

Anonym sa...

i think the archive you wirte is very good, but i think it will be better if you can say more..hehe,love your blog,,,

Related Posts with Thumbnails