ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

lørdag 14. februar 2009

Rita, du skulle strekt ut tunga!

Da vi giftet oss i 2007, fikk Gubben en halv hest i bryllupsgave av en god venn. Han står som eier på henne sammen med Gjert Andrè, som er sønnen til denne vennen. Og i dag debuterte hun i sitt første løp for 3 åringer. Spenningen var enorm. Gubben var nesten knekt i to.

013
Masse kos må til. En nervøs hesteeier behøver litt trøst.
014
015 017
Rita Sensation, selet opp, klar til varming. Det er strålende sol, og varmingen går fint.
021
Se, hun ryker etter varmingen.
024
025 En –to- KJØR! Rita Sensation, nr 4. Med kusk med rød jakke.

Spenningen steg ytterligere da hun lå nesten foran hele veien. Dritspennende!!! Jeg filmet oppløpet og fikk egentlig ikke med meg hva som skjedde. Ingen sa noe.. målfoto!!

030

Her ser vi da, Rita Sensation( nr 4 ) ligger egentlig foran. Men hest nummer 5 er lengre i seg selv. Jeg vet ikke hvor mange cm vi snakker om her. Men fella heller….
Men uansett er det jo utrolig bra!! Gubben var helt i fra seg. Stemmen hans kjærer igjennom på videoen under her ja.

028

Kos og skryt til den flinke jenta.

Kort intervju med Gubben her:

-“Ja, hva føler du nå” ( obligatorisk spørsmål )
-“Nei, ikke teit deg…. “
-“ Hun var veldig bra, viser at det er en topp hest som kan duge i årgangsløpene. “
-“Hvor mye løp hun på?”
-“1.19,2- Avsluttet 16,5 siste 1000. “
-“Hva skal du gjøre i kveld da?”
-“Sømmer seg ikke i bloggen.”

Jada. Jeg skal i vertfall prikle i dag. Lillegutt er på besøk hos Farmor. Og Storesøster her har besøk av en venninde. Gubben sovner snart i stolen her, så da er det vel bare å sette i gang med litt kvalitetstid i drivhuset.

Blogglisten

13 kommentarer:

Mona sa...

Hest er best på maten...

Men du - hihihi. Gubben fikk en halv hest i bryllupsgave??? Hva fikk du?

solfrid sa...

Hun skulle nok ha brukt tunga der, ja.

Jeg har ikke noe forhold til hest - men, hele resten av familien er gærne på slik (dvs søsken som eier travhest). Pappa hadde hest. Han døde i sulkyn på trening; døde lykkelig =)

Ellers så lurer jeg fælt på hva du fikk i bryluppsgave, akkurat som Mona over.

solfrid sa...

Bryllupsgave heter det.

Unknown sa...

Huff, jeg ordla meg kanskje litt feil. Vi fikk heter det vel. :-)
Men det er jo Gubben som kan dette gamet da.

Mona sa...

hihihi

Ellers deler jeg kontor med en som eier halve hester både her og der, jeg har flere ganger ment at han burde samle halvdelene i hele hester, men det får jeg ikke gehør for.

Jeg var også med han, kona og datteren og et par til på VIP-kveld på travbanen, jeg har jo aldri satt mine bein i en hestehale før - så jeg ante jo ikke hva jeg skulle satse på - siden draktfargen tilfeldigvis stod i programmet valgte jeg de med best fargekombinasjoner på drakta til han som kjørte... Til stor fortvilelse for flere, men de som satset på andre kriterier vant hverken mer eller mindre enn meg!

Unknown sa...

Ja Mona. Det er det Gubben også sier. Han har jobbet med dette siden han var liten. Og han sier du kan neste likegodt spille slik som du gjør. En vet aldri.
En vinner jo ikke de store summene på de "safe" hestene, ikke sant?

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Heisann!
Hilsen fra Toten her. Gubben i huset her er også hesteeier, så den spenninga der er kjent. Dritbra resultat da. Får håpe det går like bra i fortsettelsen, men vent bare ikke å bli for bortskjemt med premier, dette er en usikker sport. Men skitgøy. Jeg fikk forresten en halv hest i morgengave av Gubben da vi gifta oss. Det gikk ikke så bra, for hesten ble skadd og var lite på travbanen etter det. Nå er det så lenge siden at den hadde ikke vært her uansett.

Fortsatt god priklehelg. Vi har vært bortreist, så jeg har ikke fått sådd enda, men NÅ....

Unknown sa...

Ja Gubben her har jobbet med dette stort sett hele livet. Og heldigvis sier nå jeg. så kan jeg bare glede meg over det som er gøy, og ta bilder og sånt tull. He-he.

Ellen Walnum sa...

Såvidt jeg vet fikk du i det minste et oliventre til bryllupet:-)

Kanskje den halve hesten skulle lært å slenge fram en fot slik som gutta i skisporet gjør:-)

IngunnBW sa...

Herlige gaver! Min fineste bursdagsgave hittil er et lite hengerlass med storgatestein :)

Hester er herlige dyr, det finnes neppe noe vakrere. Det er sikkert veldig moro og spennende å følge en travhest man eier en del av :) Skjønner godt at mannen hyler og skriker! Skulderen han er helt fin igjen nå ser det ut til?

BRUDEPARET sa...

SV: Tusen takk for bursdagshilsen!
Gleder meg noe helt enormt til tur til NY!!! :)

Så gøy at dere eier en halv hest!
Og enda gøyere at det gikk så bra! :)

Unknown sa...

Ellea: Javvist! Og det lever i beste velgående. :-)
Ninni: Vel, skulderen er i bind enda. Tar laaaang tid. Men han er mye bedre.

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Han er ivrig på hest mannen din, skjønner jeg. Vi hadde mor til Juni Svarta, så alle hennes søsken er vokst opp her.

Nå har vi bare igjen de to yngste, Juvel Svarten 4 år og Malle(verdens dummest navn, ja!). Dessuten en varmblodshest som heter Cheri's Victory, som ikke liker travbanen, derfor kjøpte vi den som ridehest og det er han flott til.
Det er lenge siden vi har hatt noen gode hester, bare drevet avl og solgt de siste 10 åra, men Juvel Svarten skal få prøve seg litt. Ble selvsagt skadd i sitt første løp da :(

Related Posts with Thumbnails