ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

søndag 1. februar 2009

Sommerblomster er igang!

Vente? Hæ? Hvorfor det?… For lite lys? Ja det vet jeg vel? Men gidder jeg å høre? Næh!

Jeg gjør som jeg vil, og koser meg med det. Så i dag har jeg sådd disse:

froliste

Bare et utklipp fra frølista. I kolonnen til høyre er tallene i minus, men det er helt til spiredato blir satt inn.
Noen av disse sortene er jeg litt usikker på spiretid på. F. eks Celosia Spicata, Clitoria ternata og Zinnia. Så vi prøver.
Lar de spire inne så bærer det ut for prikling i drivhuset etterhvert. Pleier å gå greit.

I går svømte vi i skalldyr på Flekkerøy. Fantastisk mat, fantastisk selskap og alt.. kunne godt tenkte meg å bli en Flekkerøybeboer hvis alle er så hyggelige som dem som var der ja.

I dag var vi hos Svigermor og spiste hjemmelaget lapskaus. En helt annen ting enn hummer, kreps kongekrabbe, sushi. Men ikke et hakk dårligere nei. Utrolig godt.

I morgen er det jobb. Jepsi-pepsi..

Blogglisten

5 kommentarer:

Anne på Moseplassen sa...

flott tabell da :) smart å bare rett ogslett sette inn som bilde. Så slipper man unna alt styret. Det var noen spennende ting der også ser jeg, gledermeg til å få se resultater :)

Ellen Walnum sa...

Så du klarte ikke å vente lenger:-))

Clitoria Ternata spirte på 13 dager her, men jeg har bare fått en spire.

Du kan også lime inn sålista fra excel.........

Bjørg 47 sa...

Likte navnet Clitoria, spennende !!

Unknown sa...

Ja Ellea.. det tenkte jeg jo ikke på før etterpå,,,

Bjørg: Ja ikke sant. Ligner skremmende mye også for å si det sånn. Sikkert ikke tilfeldig navn nei.

Ellen Walnum sa...

Ja vi får nok et samtale emne til sommeren:-)))

Related Posts with Thumbnails