ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

fredag 3. april 2009

E for EEEeeeenormt sterkt


Fredag, og tid for Petunias ABC i ord og bilder. Flere bidrag kan du se her.
Bokstaven i dag er E. Og det er jo tusenvis av ting som begynner på E. Men jeg satt faktisk her på jobb å smakte på denne sjokoladen som var EEEEEEEEEeeeeeeeenormt sterk!!! Himmel og hav. Jeg har da smakt Chilisjokolade før. Men denne tok kaka.

Jeg fikk den av en kollega i Houston som ville sette litt pris på meg. Og det er jo alltid utrolig koselig! Så jeg har lagt den fram her så alle kan smake. Ganske morsomt når folk kommer og rasker med seg en bit i forbifarten. Reaksjonen kommer ganske langt nede i korridoren. Vi ler så vi klukker her på avdelingen.

Bildet er litt dårlig kvalitet, men måtte bruke mobilen. Rekker ikke hjem etter jobb i dag, da vi skal rett til Sandnes til min søsters 40 års lag. Jeg skal visst være toastmaster og greier.. huffda. Ja ja det går sikkert greit.

Vet at det skal skje noen små overraskelser innimellom. Hi-hi....

Ha en stråååålende påske alle sammen!!

EDIT: Vel.. litt løgn dette. For jeg fikk to stk. En Premium og en Lindt. Og Lindt var mye mildere..
Blogglisten

24 kommentarer:

~♥~ Monica S sa...

HM! Chili sjokolade... har eg aldri sett før... høres spennende ut.. men det blir nok ikke til at eg smaker på den.. sjokolade er ikke min favoritt. (heldigvis ?)

HA ei strålande påske! OG lykke til som toastmaster!

Monica

Rune Eide sa...

Chili har jeg all respekt for, spesielt etter at jeg spiste chilimat på en konferanse i Singapore. Det var over tusen mennesker til stede - og ETT sted man fikk øl...

PS Ettersom du er fra Kristiansand, kan du jo ta en titt på siste ukes bidrag i den originale ABC - Bokstaven var K. Jeg sier ikke mer ...

Olga T sa...

Chili och choklad passar inte ihop. Men det var ett bra bidrag på E-temat!

Lise H sa...

Chilisjokolade er godt :)!
Kaffe med chili er også kjempegodt, spesielt "Søt chili" som man får kjøpt bl.a på Dromedar kaffebar i Trondheim.

Anonym sa...

Vennligst klargjør. Hvilken var sterkest? Den på bildet eller den andre? Hvor får man kjøpt? Svar, menneske ! (hopper veldig i stolen) :-D

Unknown sa...

Det må være moro å se på de som tar seg en bit i forbifarten:o) Artig innlegg!

Petunia sa...

Chilisjokolade - og det er ikke en aprilspøk?
Jeg er gal etter sjokolade - så denne kunne kanskej kurere meg?Send over i bøtter og spann!Artig innlegg, Charlotte!

Ellen Walnum sa...

Jeg er ikke spesielt glad i sjokolade, men desto gladere i chill...så jeg tror jeg ville prøvd litt chillisjokolade gitt!

Evami sa...

Tusen atkk for advarselen:) Og det sies jo at chilli og sjokolade skal være godt,men nå ble jeg skeptisk!!! Og kan tenke meg dere har det gøy nå r en uvitende stakkar blir bydd et stk sjokolade!!!

Ha en fin fest i kveld og riktig god påske:)

Anonym sa...

Chilisjokolade er veldig godt. :D Syns også Hennig-Olsens chiliis var en av fjorårets flotteste nykommere. En knallgod is. :)

Som mine dager er sa...

Sjokolade med Chilismak er helt nytt for min del. Er en smule skeptisk, men kan hende ville jeg blitt overrasket ;-) Men altså, sjokolade kan mikses med det meste, så hvorfor ikke chili?Sjokolade og appelsin er derimot en uimotståelig kombinasjon for min del.

Kos deg med mye sjokolade i påsken.

Klem fra Marit

Anonym sa...

Jeg har aldri smakt chillisjokolade. Kan tenke meg overraskelsen har blitt stor hos mange ja. *ler*

Toastmaster-oppgaven kommer nok til å gå helt flott. Kos deg i laget og ha en ellers flott påske :)

Mete sa...

Hehe - synes jeg hører lydene i korridoren.... *fnis*

God tur til Sandnes - lykke til som toastmaster - det klarer du nok med glans, og kos deg på IKEA, om du skal innom :-)

God påske!

Ruth sa...

Chilisjokolade er bare så godt, syns jeg da, men jeg bruker pepper på jordbærene også. Tro det eller ikke, det er faktisk godt.

Akkurat nå lurte jeg litt på om jg skulle gå å jakte på påskeegget mitt som jeg VET ligger gjemt ett eller annet sted i huset.

Ha en riktig god påske.

Marie sa...

Det är så kul med choklad idag, alla möjliga smaker och en del starka upplevelser.

Jenn sa...

Chili holder jeg meg unna,alt for sterkt for meg-hehe..
et exelent tema:)
God påske.

Unknown sa...

Ha ha!!
Ja disse fikk jeg fra Houston som sagt. Sjokoladen som var best var den fra Lindt. Mild og god.

Vestlandsjenta! sa...

Hm, ikke noe kjekt med sjokolade som er skikkelig sterk da. Jeg kjøpte bocca med svart pepper for en tid tilbake, men syns ikke det var helt den smaken jeg ville ha... Flott innlegg!! Ha en stråleden påske!!

Tor sa...

Jeg elsker ren sjokolade. Dette høres ut som noe som er på siden av det vanlige. Men hvem vet kanskje jeg ville bli henrykt!

God helg med masse sjokoladekos!

Unknown sa...

Hmmm, chili og sjokolade høyrest ut som ein spesell kombinasjon!!
Håpar at alt gjekk bra i bryllupet, spennande å få vere toastmaster da:0)
Ha ein fin palmesøndag!!

FO - 2 sa...

Denne "nytes" nok best med vann til, eller? ;) Ikke kaffe altså. Hehe.

Mokki sa...

Chilisjokolade har de på Ultra i et annet merke - sammen med "helsekost" :) Den er litt for sterk etter min smak - men chilibrowniene til Stephen (oppskrift på 'gal) er bare vidunderlige!

Mokki sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
sipusa sa...

mmmm.......chilli sjokolade, og så lindt sin da! Ooooooo, du skulle ha smakt den med fiken og karamell men den finnes ikke i Norge, til min store frustrasjon....!

Related Posts with Thumbnails