ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

fredag 12. juni 2009

Hjemme alene!!

005

Ja så sitter jeg her da. Ene og alene. Trist? Neh.. det er kjempedeilig. Så lenge jeg vet at det ikke er for alltid så kan jeg bare nyte det til i morgen.
Gubben og Lillegutt er på Drammen Travbane med Rita Sensation. Hun starter i morgen. Blir spennende. Huffameg. Jeg synes så syndt på henne jeg da. Så det er bare bra jeg ikke er med. Gutta på tur. Det er fint.

Storesøster er på klassetur. I Skien.. ikke vet jeg hva som er vitsen med å dra helt dit for å klatre i en vegg.. Ja ja. Jeg skal ikke begynne. For da blir dette innlegget milevis langt. Men jeg må bare si det. Haugevis med dugnader, vaffelsalg og flaskeinnsamlinger ( i min arbeidstid og kritikk for at en ikke er med på alt??!!!-Jobber ikke disse foreldrene som organiserer slike ting???) for å reise inn til Skien for å klatre.. for så å kjøre hjem igjen i morgen.. skjønner ikke poenget. Ikke det at det er noe galt med Skien, for all del. Men det kunne de gjort her og så kunne de overnattet på et sted her hvis det var det som var poenget. Denne turen var knalldyr! Kunne likegreit reist til Frankrike. Ja ja.. lovde jo at jeg skulle holde kjeft.

Men tilbake til min midlertidlige singeltiværelse. I dag morges hadde jeg tusen planer om hva jeg skulle ta meg til i dag. Vaske alt. Rydde alt. Jogge. Ansiktsmaske. Stelle føttene. Ta meg en øl- ( guuud å gaaal!!) Stelle i hagen. Potte om de stakkars melonene.

007 Status Præsens: Jeg kom fra jobb. Hjalp min vakre svigerinne å farge håret. Så kom Mamma innom.. Begge deler skrekkelig hyggelig, litt knoting på PC`en.. og nå er klokka  20.45 og jeg har ikke gjort NOE enda… Detta ser bra ut. Har ikke åpna den ølen en gang.
Men nå vil jeg stelle føttene. Men jeg har jo ikke noe balje til å ha fotbad i?? Alt er jo brukt til å plante i her. Søren og.. Må se hva jeg finner.

Og ute ser det ut som sola har kommet fram også. Lover bra for morgendagen.

Blogglisten

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hihihiiii - typisk hagegal:

Men nå vil jeg stelle føttene. Men jeg har jo ikke noe balje til å ha fotbad i?? Alt er jo brukt til å plante i her. Søren og.. Må se hva jeg finner.


Skål. Har ikke gjort så mye som jeg hadde tenkt jeg heller, til tross for en hel uke med ferie. Men deilig har det vært....

Anonym sa...

Det med tur som du nevner skjønner jeg veldig godt sett fra et annet perspektiv. Er helt enig med deg der.

Og god helg der øst. :)

Anonym sa...

Nyt kvelden, natten og morgenen!

Mete sa...

Nyt det - kvelden er enda veldig ung og natta er lang...

Miamaria sa...

Åpne ei øl NÅ. Skulle jeg gjort om jeg hadde. ;) Har jeg ikke da. Men jeg har heller ikke gjort en dritt av hva jeg skulle i dag, avslappingsdag... Så ta en øl for oss begge to?

Bjørg Kristin sa...

er litt digg og være alene hjemme da :D særlig hvis du får besøk:D

God helg, kos deg masse :)

Kristin sa...

akk ja,- Charlotte, det er slik livet er. Jeg er også veldig god til å planlegge min tid, men - det er alltid noe som dukker opp og fortrenger mine planer.... Føler at jeg alltid er på etterskudd liksom. Men, når kvelden kommer og mørket faller på. Da nyter jeg tilværelsen :-)

Ps. husker godt første gang jeg hadde alene helg. Gledet meg stort, fikk så litt "panikk" og så storkoste jeg meg. De kom altfor tidlig hjem igjen. Alenetid er balsam en gang i blant

Margrethes hus og hage sa...

Deilig med en alenekveld :) Og glem alt det du skulle gjøre, og kos deg heller i nuet. Det kommer nye dager å gjøre mye nyttig på :)

Ha en fin kveld og helg :) Hilsen Margrethe

Nina i Paradiset sa...

Hiv litt varmtvann og stikk bena i dammen da vel! ;)
Ser for meg min med litt varme og MASSE såpeskum!!! Skikkelig foam-party på plena!! Hadde vært noe det! Må bare slenge ut fiskene først da, men med nok øl, kunne vi jo ha grillet de!!! Heheh
Nei, jeg er ikke full på alkohol, bare hagegal!!! ;)

KlemmZ

IngunnBW sa...

Ikke tenk på det du skulle gjort du, det venter til neste dag eller neste der igjen. NYT alenetiden din, den er verdifull :) Da kan du være bare DEG, ikke mamma og konemor :)

Herlig beskrivelse av det å ha gitt bort alle fotbadbaljene sine til plantene :D Ingen tvil om hagegalskap!

Jo takk, jeg kjenner godt til dugnadsinnsats og ørti liter vaffelrøre og steking av enda flere liter vaffelrøre, 17maikoniteer, billettsalg og kjøring. Takk meg til kakebaking! Nå har snart sønn nr 2 lappen, det er ikke så dumt det :) Men det er nå koselig å følge barna i det de er opptatt av av sunne aktiviteter. Alternativet er som regel data og data eller data. Eller tv-spill.

Lykke til med Rita!

Ellen Walnum sa...

Håper du hadde en aldeles vidunderlig alenekveld. De er gull verd! Jeg var jo på fest med alt det medførte og angrer bittert i dag:-))) Akkurat som det skal være. Er spent på hvordan det går med Rita i dag.

Related Posts with Thumbnails