ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

mandag 28. juni 2010

Endelig en Hagefè.

Jøss.. skal si mye skjer i hagen i løpet av en helg. Jeg var i Oslo i helgen, og har nå løpt rundt siden i dag morges å nødvannet. Himmel! Veldig mye tørt gitt.
Gresset får bare være gult.. kan ikke vanne alt. Regnet kommer jo tidsnok, så da vokser plenen fort til igjen.
Men.. i posten kom endelig lappen jeg har ventet på. Hentelapp på posten!

Jeg har lenge lett etter en Hagefè. En engelsk Garden fairy. Det er mange  å få kjøpt, men det måtte liksom være noe spesielt med den. Men så en dag i våres kom jeg over denne på efairies.com.
Her er direkte link til garden fairysiden. http://www.efairies.com/garden_statues.htm
 Hun heter visst Caroline, the Suffolk Fairy.

Hun ser jo ut som hun er laget i bronse.. men det er bare sånn Resin-plastikk greier. Men tung og fin, og står støtt. Så nå sitter hun der å titter ned i dammen da.
En annen dame som gjør seg til her er Constance Spry!! Jeg simpelthen ELSKEr denne rosen. Helt fantastisk på alle måter. Kan ikke få sagt det nok.
Og denne.. Strawberry Ice.. vet jeg repeterer meg veldig fra fjordårets innlegg på omtrent samme tid. Men jeg bare MÅÅÅÅ...
Så var det de plantene som liksom ikke passer inn da. Men den har nå sneket seg inn under paviljonge denne her også da. Slyngblomkarse eller noe heter den vel? Fikk den i gave, og må si at det gjør faktisk ikke noe med bittegranne gult innimellom. Det bryter liksom litt av det kjedelige.
Og så har vi jo en hagefe til da..
Blogglisten

11 kommentarer:

Mete sa...

Nydelige feer du har i hagen din, da! Lekre!

Ellen Walnum sa...

Å det var en nydelig fe det! Jeg vil også ha!!!!

Den andre feen din har jeg alltid hatt sansen for:) Skjønner hva du mener med det gule forresten, ser at det blir kanskje vel mye rosa, lilla, hvitt i bedene her. Kunne trengt å bryte med noe....

Jeg har kaffe om du ønsker en ettermiddags kjas:)

AnitaH2 sa...

Søt, var den!

Lizbeth sa...

Den hagefeen passa jo berre perfekt inn der med dammen. Nydelig var den. Hos meg er dam på planleggingsstadiet. Håper å få laga den i sommer/høst. Fontenepumpe er kjøpt.....på netthandelen. Jaja...funke den ikkje så kosta den ein slikk og ingenting. :)

Røsslyng sa...

Nydelig fe og fin plassering, og rosen...rett inn på ønskelisten her, rett og slett vakker!
Beundringsverdig snekkerarbeid du har gjort også med plattingen i treet, koselig for en liten gutt med et slikt eget sted
Ha en super uke! :)

Hilde sa...

En slik fè er akkurat hva jeg også har sett etter. Takk for at du viste den fram:)

Vivishagerom sa...

Det var en kjempe flott fè og den passer jo perfekt til en damm.
Helt enig i at Contance Spry er en flott rose. Jeg har kjøpt meg en i år og nå har den kommet med to flotte blomster.
Ha en fortsatt flott uke.

Unknown sa...

Lekker og søøøøøt fe! :)

Britt Åse sa...

To yndige feer! Din heldiggris :D
Kanariblomkarse er elegant og grasiøs og lekker. Og den har jeg glemt å så.

krepsemor sa...

Nydelig hagefe du har skaffet deg, og nydelige roser....
Kanariblomkarse er det vel? Gule blomster er jo fine, syns jeg. Skjønner ikke helt manges aversjon mot gule planter? Fint bare det ikke blir for dominerende!

IngunnBW sa...

Næh - sååå søt! Lekker farve også, og så godt hun passet der hun sitter ved dammen :) Den største feen ser riktig så søt ut hun også :)

Related Posts with Thumbnails