ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

onsdag 1. februar 2012

Snø ja.. den kom til slutt


I fjor snødde vi nesten ned, og alle klagde. Så i år kom det ikke noe særlig snø.. og alle klagde.
Jammen NÅ er det vel bra? Sånn midtpåtreetsnø? Ikke for mye og ikke for lite.

Men her oppe på "knatten" så blåser det jo heftig til tider. Og det kan man se på hvordan snøen har lagt seg i heia her.
Ganske stilig egentlig. Men det er vanskelig å ta bilde av snø. Øyet ser mange sjatteringer og bevegelser i snøen. Men kameraet ser stort sett bare hvitt.. Og da har man jo Photoshop.. Vips, og man får frem det som gjemmer seg i bildet.


Men kattene har ikke vært utenfor døra på nesten en uke! De nekter plent!
Har aldri sett på makan til "pyser".. for å si det sånn.
Vilja har benket seg i sofaen på rommet til Lillegutt, og Lise driver å veksler mellom total slackoff på sofaen her i stua og hysterisk mjauing og turning mellom føttene våres. Men ut? Næh.. ikke snakk om.
 I dag morges "løftet" jeg dem ut på verandaen en tur. Tok vel ca 10 sekunder før de hang hysteriske i sprossene på vinduene begge to.


Ellers lite nytt å melde herifra. Formen er klein, to dager hjemme fra jobb, og jeg holder på å gå på veggene!!
I morgen VIL jeg være i form. Er lei av å se på frokostv og Frasier.. ingenting på tv på dagtid jo? Djeeezzz...

(Så en liten info. Liljer er veldig giftige for katter. En sniff er ok. Men OBS at de ikke tygger på dem.)
Blogglisten

3 kommentarer:

Vivishagerom sa...

Vi har også veldig mye snø og jeg er enig i at nå er det NOK. Vil ikke ha mere, for nå har liksom alle fått sitt. Akebakkene er kjørbare og hagen har fått vinterdyna si.
Bilde av snøen var jo nesten som et kunstverk.
Ønsker deg god bedring og ha en fin onsdag. Klem

gerdh sa...

For en herlig beskrivelse av snø og katter! Jeg ser for meg at de løfter potene èn og èn i avsky, og så snur og vandrer majestetisk inn igjen. Flotte bilder! Jeg synes det er fint med litt mer snø, alternativet er verre om vinteren. God bedring!

Åshild sa...

Strålende fototips. Er fortsatt amatør på bilderedigering. For snø er vanskelig, spesielt snøfonner.

Related Posts with Thumbnails