ROSES  CATS  TEST  VBHG  BLOGS

søndag 3. juni 2012

L' arancieria

Ja nå tror jeg at jeg endelig har fått tak i appelsintre!!
Mange hagesentere selger nå forskjellige sitrustre. Men dessverre er det få som har noe særlig kunnskap om hva de har tatt inn.

Mange har svart meg at calemondino eller hva det heter er appelsin. Men det er det ikke! Det er små bitre mandarinaktige frukter. Sitron er jo sitron. Så den er jo grei.
Men så så jeg en innimellom som var merket Arancio Sinensis. Og etter iherdig googling ser det ut som appelsin ja.

Nå er det hverken frukt eller blomster på det akkurat nå. Men citrus blomstrer jo flere ganger i året. Så her er det bare å vente.
Og tror nok at så lenge jeg har den i drivhuset så rekker frukten å modnes også.

Så nå kan jeg vel offisielt kalle det lille drivhuset mitt for Arancieria!! - ja jeg er absolutt ikke frankofil. Så her får det bli på Italiensk altså.
Jeg er mere pane e fiori enn baguettes e fleur for å si det sånn.

Skiltet er utrolig provisorisk. Skal få laget et nytt snart.

Ellers så har de fleste pellisstiklingene jeg fikk av Ann-Kristin i kolonihagen, slått rot og har fått større potter. Så nå står de her på rekke og rad.

Helgen gikk helt fra meg i omgangssyke og jeg aner ikke hva slags vær det har vært en gang.
Huffameg.
Så jeg får bare stolpe meg gjennom søndagen her før jobb i morgen.

Blogglisten

1 kommentar:

hagen vår sa...

Jeg synes du skal beholde skiltet ditt. Er det ikke fint med mange pelargonier i terrakottakrukker. Det gir italienske følelser. Og litt franske!!!

Related Posts with Thumbnails